Siūlomi sprendimai hibridiniam mokymui
UAB „Audiotonas“, kaip viena seniausiai profesionalius vaizdo ir garso sistemų sprendimus siūlančių įmonių Lietuvoje, gali pasiūlyti moderniausią ir bet kurios įstaigos lūkesčius geriausiai atitinkančią įrangą, skirtą šiandien taip aktualiam hibridiniam mokymui.
Atstovaujame net kelis rinkoje lyderiaujančius gamintojus, kurie savo krepšeliuose turi produktų grupes, skirtas šios problemos sprendimui – Shure, Biamp, Aver, Minrray.
Hibridinis mokymas vyksta hibridinėje klasėje, o tokios klasės įrangą sudaro:
– dėstytojo kompiuteris, dažnu atveju jau esantis klasėje, naudojamas vaizdo skambučio vykdymui MS Teams, Zoom ar bet kurios kitos skambučių platformos pagalba;
– vaizdo kamera, filmuojanti dėstytoją ir lentą, ir perduodanti vaizdą namuose esantiems mokiniams;
– vaizdo kamera, filmuojanti mokinius ar auditoriją, pagal poreikį, kad esantys namuose mokiniai matytų atsakinėjančius ar klausimus užduodančius klasės draugus;
– mikrofonai mokytojui ir bendram klasės garso nuėmimui, perduodantys garsą namuose esantiems mokiniams;
– patalpos įgarsinimo sistema, perduodanti namuose esančių mokinių garsą mokytojui ir klasėje esantiems mokiniams.
Vaizdo kameros
Savo klientams siūlome kelių tipų vaizdo kameras: ekonomiškiausias fiksuotas aukštos raiškos internetines vaizdo kameras, fiksuotas itin plataus kampo kameras, valdomas konferencines kameras, automatiškai valdomas konferencines kameras su automatiniu kalbėtojo sekimu.
Fiksuotos internetinės vaizdo kameros kainuoja pigiausiai ir gali perduoti bendrinį mokytojo vaizdą nutolusiems mokiniams. Tokių kamerų nepakaks, kad mokinys kokybiškai matytų prie lentos judantį mokytoją, taip pat medžiagą, užrašomą ant lentos. Šią problemą išsprendžia plataus kampo vaizdo kameros, kurios gali aprėpti visą klasės priekį, kur juda mokytojas, taip pat, be papildomo reguliavimo ar kameros perstatymo, jos leidžia matyti ir bendrinį lentos vaizdą su mokytojo užrašais. Tokias kameras galima tvirtinti prie mokytojo stalo, ar pastatyti prieš lentą ant specialaus grindinio trikojo stovo.
Sekantis laiptelis pasirenkant vaizdo kameras – valdoma konferencinė vaizdo kamera. Tokia kamera valdoma elementaraus nuotolinio pultelio pagalba, ją galima sukioti beveik 360 laipsnių kampu, tad galima filmuoti bet kurią klasės vietą, jos rodomą vaizdą itin priartinti – nutolusiems mokiniams tokiu būdu perduoti smulkiausius užrašus ar brėžinius, pavaizduotus lentoje. Šios kameros gali būti valdomos automatiškai, jei jos naudojamos su išmaniais mikrofonų masyvais, kuriuos aptarsime kiek vėliau.
Užsienio mokyklose dažniausiai naudojamos automatiškai kalbėtoją sekančios konferencinės vaizdo kameros. Dirbtinio intelekto pagalba, jos geba identifikuoti žmogų kadre ir sekti jį, jei jis juda. Šios kameros nereikalauja jokio išorinio valdymo, mokytojui nereikia nieko dėvėti, kad kamera jį identifikuotų, o jomis filmuojama pamoka visada atrodo geriausiai, todėl yra itin tinkamos nutolusiam švietimui organizuoti.
Mikrofonai
Siūlome kelių tipų mikrofonus. Ekonomiškiausiose sistemose mikrofonas yra integruotas į vaizdo kamerą. Deja, tokie mikrofonai niekada neveiks kokybiškai, kadangi jie pritaikyti darbui itin nedideliu atstumu, kai kamerą naudojate ant savo darbo stalo. Jie nepritaikyti kokybiškai fiksuoti garso, kuomet kalbėtojas yra nutolęs, o tuo labiau juda ar būna nusisukęs, rašant ant lentos.
Norint kokybiško garso, turi būti montuojami atskiri išoriniai mikrofonai. Labiausiai mokytojo balso nuėmimui tinka belaidžiai prie atlapo prisegami mikrofonai. Tokie dažniausiai naudojami užsienio mokyklose ne tik mokytojo balso perdavimui nutolusiems mokiniams, bet ir pagarsinimui klasėje, jei mokytojo balsas yra silpnas. Toks mikrofonas komplektuojamas su kompaktišku imtuvu, prijungiamu prie mokytojo kompiuterio, baterijos krovikliu. Vienos įkrova mikrofonas gali veikti net iki 8 valandų. Šio sprendimo privalumai – geriausias mokytojo balso nuėmimas iš visų būdų, itin patraukli sprendimo kaina, sprendimo mobilumas, kadangi mikrofono komplektą galima pernešti iš vienos klasės į kitą. Šio sprendimo trūkumai – mokytojui reikia nepamiršti prisisegti mikrofoną, taip pat dienos pabaigoje reikia nepamiršti mikrofono įstatyti į baterijos kroviklį.
Kitas teisingas būdas klasės garso nuėmimui – ant sienų arba lubų montuojami, ar ant stalo padedami mikrofonų masyvai, veikiantys dideliu ar pagal poreikį valdomu atstumu. Tokie mikrofonai gali veikti tiek 360 laipsnių kampu ir fiksuoti visos klasės garsą, tiek fokusuoti garso fiksavimą iš klasės priekio, kur juda mokytojas. Tokie mikrofonai gali būti sujungiami su valdoma konferencine vaizdo kamera ir automatiškai atsukti kamerą į tą vietą, kur yra kalbantis žmogus. Sprendimo privalumai – mokytojui nereikia nieko dėvėti, nereikia rūpintis baterijų įkrovimu, idealus visos klasės garso nuėmimas. Sprendimo trūkumai – aukštesnė kaina, mikrofonus reikia tvirtinti prie sienos ar lubų.
Patalpos įgarsinimo sistema
Įgarsinimo sistema parenkama pagal patalpos dydį. Mažose klasėse garsiakalbiai gali būti integruoti į klasėje esančią interaktyvią lentą, jei klasė didesnė – montuojama aktyvi akustinė sistema ant sienos. Svarbu paminėti, kad kokybiškoms vaizdo konferencijoms vykdyti su dvipusiu garsu yra būtinas garso procesorius. Garso procesorius su akustinių aidų šalinimu (AEC – angl. Acoustic echo cancellation) visada geriausiai tvarkosi su konferenciniu garsu, garsas niekada necyps, nezys, neaidės. Procesorius analizuoja aktyvaus mikrofono duodamą signalą, ar jame nėra iš nutolusios šalies (mokinių) grįžtančio garso signalo, kuris sukeltų aidėjimą tiek klasėje, tiek diskomfortą klausantis pamokos per atstumą. Per pastaruosius karantino metus su nuotoliniu mokymusi, naudojant neprofesionalią įrangą, tikriausiai daug kam teko susidurti su situacija, kuomet neužtildžius visų nutolusių mikrofonų (mokinių), klasės sistema aidi ir fonuoja.
Siūlome ir mobilias hibridinės klasės sistemas. Jose visa įranga (kamera, mikrofonai, garsiakalbiai, kompiuteris ir visi reikalingi priedai) gali būti sumontuota specialioje mobilioje spintelėje, tad gali būti transportuojama iš vienos klasės į kitą. Tokia įranga palaiko išankstinius sistemos nustatymus „preset“, tad sistema darbui gali būti paruošiama tik vieno mygtuko paspaudimu, be jokių kitų paruošiamųjų darbų, kuriems būtų reikalinga IT specialisto pagalba.
Verta pabrėžti tai, kad neegzistuoja įrenginys, idealiai tinkantis visoms klasėms ar auditorijoms – kiekvienu atveju reikia atsižvelgti į patalpos dydį, aukštį, akustines savybes, baldų išdėstymą, veiklų, organizuojamų toje patalpoje tipą, architektūrines sąlygas (galimybės kabelių instaliacijai, ribojimai architektūrinio paveldo patalpose ir t.t.), galų gale turimas biudžetas. Kiekvienu atveju mūsų specialistai išanalizuoja aukščiau paminėtas sąlygas, parenka tinkamiausius produktus, paaiškina kuo bei kodėl vieni sprendimai Jūsų atveju veiks, o kiti neveiks.
Kviečiame susisiekti su mūsų specialistais, kurie padės Jums naujus mokslo metus pradėti modernioje hibridinėje klasėje.